Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2006

0238. Εις Μνήμην [ΝΚ]

Περνούσε από το γραφείο μου. Αραιά και που. Συνάδελφος του μακαρίτη του πατέρα μου. Πάνω από ογδόντα ετών σε ηλικία. Καλοβαλμένος και καλοστεκούμενος. Περιποιημένος και ευγενικός. Πάντοτε μου έλεγε πόσο χαίρεται που με βλέπει. Αισθανόμουνα ακριβώς το ίδιο.

Τα γραφεία του Συλλόγου Συνταξιούχων στον πρώτο όροφο, το δικό μου στον έβδομο ακριβώς απέναντι από την πόρτα του ασανσέρ. Κάποια στιγμή βρέθηκε στον έβδομο όροφο και είδε το όνομα μου στη σχετική ταμπελίτσα. Βγήκε, μου χτύπησε την πόρτα. Έδωσε γνωριμία. 

Από τότε τρεις τέσσερις φορές το χρόνο με επισκεπτόταν. Πάντοτε διακριτικός περιόριζε τις επισκέψεις του στο δεκάλεπτο. Τον καμάρωνα. Τελευταία είχε αρχίσει να χρησιμοποιεί, βοηθητικά, μπαστουνάκι.

Δυστυχώς δεν θυμόμουνα το όνομά του. Ντρεπόμουνα και να τον ρωτήσω. Έμενα με τη χαρά και την απορία. Σήμερα στην είσοδο του κτιρίου ένα νεκρώσιμο. Φαρδύ πλατύ το όνομα και η ηλικία. Κωνσταντίνος Κ. ετών 86. Ταράχτηκα. Η ηλικία ταίριαζε. Την τελευταία επίσκεψη μου την είχε κάνει πριν 15 – 20 ημέρες. Φαινόταν μια χαρά.

Πήγα στον πρώτο. Ρώτησα. Έμαθα. Ήταν ο επισκέπτης μου. “Έφυγε καλά” μου είπαν. Είμαι συγκινημένος. Καλό του ταξίδι στην απέναντι όχθη. Θα μου λείψει η διακριτική παρουσία του. Η ευγένεια της ηλικίας του. Η χαρά του να υποδέχομαι ένα συνάδελφο του πατέρα μου από τα δύσκολα χρόνια του 50 και του 60. Ώρα του καλή. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει. . .

15/11/2006

22 σχόλια:

  1. Με παρομοια εμπειρια (εχω παψει απο καιρο να εκπλησσομαι για τις ομοιοτητες).

    Ο δικος μου ευγενικος επισκεπτης συνηθιζε να λεει για τον εαυτο του, οτι "εγω ειμαι του περασμενου αιωνα" (το ετος γεννησης του αρχιζε με 18ΧΧ). Μια φορα μπηκε στο γραφειο μου, εκλεισε την πορτα πισω του και σταθηκε μπροστα μου. Αργησα λιγο να τον προσεξω και οταν το εκανα σηκωθηκα βιαστικα απο την καρεκλα μου προκειμενου να του προσφερω καθισμα. Η χαμογελαστη απαντηση του: "δεν ειναι αναγκη να βιαζεσαι - εκεινοι που με κυνηγουσαν μ' εχασαν τωρα".

    Μερικοι ανθρωποι ζουν μεσα μας - ακομα κι αν δεν ειχαμε στενη σχεση μαζι τους. Οι θετικες εμπειριες μετρανε, οι ομορφες στιγμες που μοιραζουν απλοχερα στους γυρω τους (μερικες φορες χωρις να το ξερουν ουτε οι ιδιοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακόμη μία φορά, λοιπόν, το "Βίοι Παραλληλοι". Το όμορφο είναι ότι τη στιγμή που σχολίαζες την δική μου εγγραφή εγώ σχολίαζα τη δική σου.

    Χαίρε

    Καλό ΠαρασκευοΣαββατοΚύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H ηλικία του αποχωρισμού..
    Πιστεύουμε ότι τα γεροντάκια μας δεν θα μας φύγουν αλλα έρχεται ηώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι κάτι γλυκές συνήθιες που δεν θες να της χάσεις ποτέ. Αλλα δεν υπάρχει το ποτέ. Τουλάχιστον υπάρχει εκείνο το "έφυγε καλά" που είναι στη πραγματικότητα ένα δώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. katerina ante portas: Έτσι είναι. Τώρα που πάμε και τι γίνεται ένας Θεός [ή μήπως θεός;] γνωρίζει. . .

    simon says: Μέγιστο δώρο. Ήταν γλυκός άνθρωπος ο κύριος Κώστας.

    Καλό Βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κράτησε το "έφυγε καλά".
    Είναι το καλύτερο...
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το κρατώ.

    Καλό βράδυ,
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο στενότερος φίλος του ήδη νεκρού πατέρα μου, έφυγε και δε μπόρεσα να πάω στην κηδεία. Ακόμα στενοχωριέμαι γι αυτό κι έχει περάσει καιρός. Πάντως συμφωνώ κι εγώ. Το ότι έφυγε καλά είναι το σημαντικό.
    "η"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μεγάλο ζήτημα το να φύγει καλά . Να περπατάει ως τις τελευταίες στιγμές του. Καλό Σ/Κ ,Αείποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. anonymous: Μας τραβάει το χώμα. Αυτό είναι. Ετυχείς όσοι "φεύγουν καλά" όντας εν ζωή, σχετικά, καλά και ημερών πλήρεις. [Αυτό το "η" σας ωραιότατο!]

    renata: Ο Θεός ας τον αναπαύσει. . .


    Καλό ξημέρωμα, Καλό ΣαββατοΚύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. To μπεγλεράκι με κάνει να θυμούμαι πως έκοψα το τσιγάρο - καιτο κείμενο με κανει να θυμάμαι το τσιγάρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το καλό, νομίζω, είναι ότι το κόψατε. Τα άλλα έπονται.

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανθρωπιά, τρυφερότητα
    και πίσω απ` αυτά ο πατέρας
    Με την ιδανική εξουσία του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχει πιά μια θέση στην καρδιά σου, είναι βέβαιο.

    Και δεν θα τον ξεχάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. sokratis xenos: "Φροϋδική" η άποψη ή κάνω λάθος. Όπως και να έχει, σεβαστή.

    καπετάνισσα: Ισχύει.


    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλό ταξίδι...
    τυχεροί όσοι γνωρίζουν 'ευγενικούς' ανθρώπους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με τιμά που εκτιμάτε το"η" μου αγαπητέ.
    "η"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. γιώργος: Πραγματικά τυχεροί μιας και το είδος, μάλλον, σπανίζει. . .

    anonymous: Πάντοτε! Τα "η" ομορφαίνουν τη ζωή.


    Καλή Εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πέθανε η αδελφή του πατέρα μου πριν 40κάτι μέρες , την Κυριακή είχα πάει στο μνημόσυνο . Οι άνθρωποι εκείνης της εποχής είχαν μιά ποιότητα που σπανίζει σήμερα .
    Να είσαι καλά να τον θυμάσαι .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μάλλον έχεις δίκιο. Άλλες εποχές, έλλοι άνθρωποι. . .
    Ευχαριστώ

    Καλό Βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή