Πέμπτη 22 Ιουνίου 2006

Μετρώ [ΝΚ]

Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά και απ’ τα πολλά όχι στα λίγα. Αποβιβάζομαι. Κυλιόμενες κλίμακες. Στην κοιλιά της γης. Πάντα στην ίδιο παγκάκι. Πάντα το ίδιο δρομολόγιο. Πάντα στο δεύτερο βαγόνι. Από την ίδια πόρτα. Στο ίδιο κάθισμα.
Συνεπιβάτες. Οι καθημερινοί και οι άλλοι. Η οικειότητα της αναγνώρισης στο βλέμμα. Σχεδόν συγγενείς. “Καλημέρα!” αρθρώνω μέσα μου. Κάποιοι με τις συνήθειες μου. Ίδιο βαγόνι. Ίδια πόρτα. Τα πρόσωπα.
Η καλοβαλμένη ξανθιά με το, από μίλια διακριτό, αλά μανεκέν βάδισμα. Ενάμιση βήμα πάντα πίσω της ο άλλος. Είναι μαζί. Καμιά φορά ανταλλάσουν κάποιες λέξεις. Ποτέ δεν κάθονται δίπλα – δίπλα. Πάντα ο ένας απέναντι στον άλλο. Δεν έχω καταλάβει τι είδους σχέση έχουν.
Μια στάση μετά η κοπέλα με το μεζ μαλλί και τη μεγάλη μύτη. Ούτε δεξιά κοιτά, ούτε αριστερά. Ποτέ δεν έχουν διασταυρωθεί τα βλέμματά μας. Από την προηγούμενη στάση αυτής που θα αποβιβαστεί σηκώνεται και πιάνει θέση μπροστά στην πόρτα. Σ’ ένα ταξίδι επιστροφής βρεθήκαμε μπροστά από ένα άδειο κάθισμα “Καθίστε”, τόλμησα. “Όχι, ευχαριστώ”, απάντησε. Μείναμε και οι δύο όρθιοι.
Μια στάση μετά το ζεύγος των υπαλλήλων. Ασχημούληδες. Πάντα έχουν θέματα. Δεν είναι ζευγάρι, θαρρώ, απλώς συντοπίτες συνάδελφοι.
Μια στάση μετά ο κύριος με τις ειδικές ανάγκες. Δάχτυλα παραμορφωμένα. Σκοτεινό, φευγάτο βλέμμα. Φανερό ότι δεν τα έχει τετρακόσια. Αν ο διπλανός του διαβάζει ένα βιβλίο, στα καλά καθούμενα θα απλώσει και θα το αγγίξει. Αν θεωρήσει ότι ο οδηγός καθυστερεί θα χτυπήσει δυνατά με το χέρι το ταμπλό κάτω από το τζάμι και θα κραυγάσει “Άντεε!”. Όσοι δεν γνωρίζουν κοιτούν αλαφιασμένοι.
Υπόγειες, καθημερινές διαδρομές. Κόσμος που πάει. Κόσμος που έρχεται. Με συνεπαίρνει η κτηνώδης δύναμη που μοιάζει να κινεί τον συρμό. Αυτή η εξακοντισμένη μάζα. Και οι συνεπιβάτες. Οι οικείοι και οι άλλοι.

22/06/2006

14 σχόλια:

  1. άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε... αφήσαμε την ποιότητα και τρέχουμε στην ποσότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ παρατηρητικό σας βρίσκω! Σπάνιο να κοιτά κανείς τον άλλο!
    Έχετε δει την ταινία "Ήσυχες μέρες του Αυγούστου;" (Έχει μια ιστορία που ξεκινά μες τον παλιό ηλεκτρικό!)
    Καλό σας απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν κυκλοφορώ πια με ΜΜΜ. Εδώ και πολλά χρόνια. Μου έχουν λείψει αυτά που γράφεις. Θυμάμαι, παρατηρούσα τους συνταξειδιώτες και έφτιαχνα ιστορίες για τη ζωή τους. Ιδίως ττων τακτικών. Ίσως ξαναρχίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου λείπει πολύ αυτό. Μου λείπει...
    Άνθρωποι που ξέρεις καλά, που μαντεύεις τις ζωές τους, αλλά που δεν ξέρεις και καθόλο, κι ίσως να μαντεύεις λάθος... Κομμάτι από την καθημερινότητά σου.

    Εδώ δεν συναντώ ποτέ τους ίδιους ανθρώπους στο μετρό.

    Καλησπέρα σας, αγαπητέ μου κύριε, τα σέβη μου, όπως πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όταν η καθημερινότητα γίνεται...ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ektwras: Ήτοι; Μην επειδή το metro χωρά πολλούς; Καλά να περνάτε εις την ξένη!

    renata: Είμαι κομμάτι, είναι και η επανάληψη έδεσε. Όχι δεν την δει έχω.

    composition doll: Έχουν το γούστο τους τα ΜΜΜ. Εγώ το διασκεδάζω.

    krotkaya: Αν γίνετε πιο τακτική [ίδια ώρα, ίδια πόρτα, ίδια θέση] κάτι θα καταφέρετε! Μαντέψτε τι ακούω! Λοιπόν, Leo Ferre και Baudelaire. Και μου αρέσει κι ας μην γρι καταλαβαίνω. Βλέπετε μεριμνούν και άλλοι για την τοιαύτη επιμόρφωσή μου. Ανταποδίδω υποκλινόμενος!

    giramondo: Τότε αξίζει τον κόπο να τη ζεις. . .

    Ευχές για μια νύχτα προάγγελο μιας υπέροχης μέρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαίρομαι, λοιπόν. Αλλά, τι εννοείτε, αγαπητέ, ότι σας έχω παραμελήσει;

    Αν χρειαστείτε μεταφρασούλα, πάντως, εδώ είμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάθε πρόσωπο και μια ιστορία.
    Η καθημερινή ιστορία ή η ιστορία της καθημερινότητας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα!

    krotkaya: Κάθε άλλο! Την "πρόοδο" μου ήθελα να σας γνωστοποιήσω. Όσο για την προθυμία σας, γενικώς, προσέξτε πολύ διότι δεν ομιλείτε εις ώτα μη ακουόντων!

    markos: Ας πούμε μια ιστορία δίχως προσδιορισμούς. Μια ιστορία ελεύθερη στη ματιά του αναγνώστη. Μήπως έτσι δεν γίνεται πάντοτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι επιθυμίες σας, προσταγες, αγαπητέ μου κύριε, χαρά μου!

    Αναμένω ανάθεση έργου (παρακαλώ, λίγη επιείκια με τις προθεσμίες, μετακομίζω!) :)

    ζεστή καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θαα είμαι επιεικής, μιας και επιμένετε! Μετακομίστε, με το καλό, και όλα θα γίνουν.

    Ζεστό χαμόγελο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Παραδίδομεν γαλλικά εις αρχαρίους και μη.

    Τιμαί λογικαί.

    Πληροφορίαι εντός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πέρασα για μια καληνύχτα αλλά μάλλον θα σας καλημερίσω τελικά.
    :Ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. composition doll: Ενδιαφέρον! Ένα διαφημιστικούλι, ένα κάτι; Εντός. Βεβαίως! Αλλά που είναι το εντός για τους εκτός; Να κρούσω που;

    simon says: Να όποτε θέλεις περνάς. Είσαι από τους τακτικούς και αγαπητούς!

    Καλημέρα! Καλά να είσαστε και να περνάτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή