Πέμπτη 18 Μαΐου 2006

Το Αββαείο του Νορθάνγκερ [ΝΚ]

Τις ημέρες αυτές που μένω στο σπίτι [Πάει κι Αυτό [ΝΚ] της 5/5/2006] διάβασα τρία, προς το παρόν, βιβλία.
Το πρώτο ήταν το “η αρχή του ταυτόσημου” της κ. Εύας Ομηρόλη. Δεν μου άρεσε! Η ιδέα υπήρχε και ήταν καλή. Στη χρήση της γλώσσας μου τα χάλασε. Μεικτή γλώσσα, λοιπόν [καθαρεύουσα +, με ότι αυτό σημαίνει, και δημοτική, για τους . . . νεότερους]. Όπως τότε τη δεκαετία του 60, αρχές 70. Και η συγγραφέας είναι, θαρρώ, αρκετά νέα. Έχει όμως και την συνήθεια να πετάει κατάμουτρα στον αναγνώστη λεξούλες και να τον στέλνει αδιάβαστο. Και τι λεξούλες! Από ύμα και απτήν έως ολιβογάστωρ και τοιγαρούν! [Τα λεξικά, τα λεξικά!]. Κάτι τέτοια διαβάζουν μερικοί [επώνυμα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε] και την βλέπουν συγγραφείς και η τύχη τους, έκτοτε, αγνοείται!
Το δεύτερο και το τρίτο ήταν της αγαπημένης μου [το αποφάσισα πλέον εντελώς!]. “Πειθώ” και “Το Αββαείο του Νορθάνγκερ” της κυρίας Τζέην Ώστεν. Συμπλήρωσα έτσι την ανάγνωση και των έξη μυθιστορημάτων της [τα άλλα είναι: “Έμμα”, “Μάνσφηλντ Παρκ”, “Υπερηφάνεια και Προκατάληψη” και “Λογική και Ευαισθησία”]. Βρίσκω και τα έξη αυτά μυθιστορήματα συναρπαστικά. Ο τρόπος που περιγράφει, οι διάλογοι που αποτυπώνει, το πώς δίνει το κλίμα της εποχής είναι κάτι το, για εμένα, καταπληκτικό. Η δε “ετικέτα” της εποχής, τα πρέπει και τα μη της, κυριολεκτικά με συναρπάζει.
Το “Το Αββαείο του Νορθάνγκερ” ξεχωρίζει από τα άλλα μιας και πρόκειται για μία σάτιρα των “γκόθικ” μυθιστορημάτων της εποχής. Το χιούμορ και η λεπτή ειρωνεία του πραγματικά κάνουν την ανάγνωση εξαιρετικά ευχάριστη και καρφώνουν ένα μόνιμο υπομειδίαμα στο πρόσωπο του αναγνώστη. Βλέπετε χαρακτήρες όπως του νεαρού κυρίου Θορπ, της αδελφής του Ιζαμπέλας και του στρατηγού Τίλνυ, στο τέλος – τέλος, είναι αδύνατον να περάσουν απαρατήρητοι [και να μην μας κάνουν να . . . φτύσουμε τον κόρφο μας, επειδή, ευτυχώς, δεν είμαστε έτσι!].
Οι ώρες που πέρασα συντροφιά με τα βιβλία της θεωρώ ότι είναι από τις πλέον ευχάριστες της ζωής μου. Δεν μένει παρά να τα ξαναδιαβάσω στο πρωτότυπο [The Complete Novels Of Jane Austen Wordsworth Editions 1.431 σελίδες με 9€ (!) από την “Πρωτοπορία”, όπου υπάρχει και το Lady Susan, νουβέλα με την μορφή παράθεσης επιστολών] και να ξαναματαευχαριστηθεί η ψυχή μου!
Για μια πρώτη προσέγγιση της προσωπικότητας και του έργου της συγγραφέως θα μπορούσε κανείς να ξεκινήσει από εδώ ή και εδώ.

18/05/2006



8 σχόλια:

  1. οι πιό ευχάριστες ώρες, είναι εκείνες του διαβάσματος, πράγματι...ταξίδι της ψυχής...
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πωπω, κι εγώ τη λατρεύω την Ώστεν, είναι από τις αγαπημένες μου! Το Αββαείο είναι το μόνο που δνε έχω διαβάσει και είναι στα υπόψην για σύντομα (έχω άλλο ένα καλό λόγο, μετά από τούτη τη... βιβλιοκριτική!). Το καλύτερο στοιχείο της είναι ο τρόπος που ηθογραφεί, χωρίς να κάνει μάθημα ηθικής! Κια κάποιες σκηνές είναι κυριολεκτικά ξεκαρδιστικές!
    Και να σκεφτείς πως πέθανε παρθένα (κατά την επίσημη εκδοψή τουλάχιστον!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελπίζω να ανακάλυψες και την μπολλυγουντιανη εκδοχή της -- την ταινία Bride and Prejudice. Θα με θυμηθείς, αν δεν :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβάσατε Ομηρόλη???? Ε, ποτέ!!

    χαχαχα...χαρά στο κουράγιο σας! Το μόνο που σας μένει (για να ολοκληρωθείτε ως αναγνώστης) είνα να διαβάσετε και Μάιρα Παπαθανασοπούλου!! :pppp

    Για την Ώστεν συμφωνούμε απόλυτα, αγαπητέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. nimbus: Έτσι είναι!

    Krotkaya: Πιστεύω ότι θα το καταευχαριστηθείτε! Τώρα για την παρθενία της Ώστεν τι να πω; Μόνο στερημένη που δεν φαίνεται!

    mirandolina: Ομολογώ πως δεν, αλλά θα το ψάξω . . .

    composition doll: Το βιβλίο μου το χάρισε αγαπημένο πρόσωπο. Δεν έχασα τίποτα. Αντιθέτως κέρδισα μερικές ωραίες λέξεις και την γνώση του να μην αγοράσω βιβλίο της. Μάϊρα Παπαθανασοπούλου έχω διαβάσει [... τον Ιούδα] αλλά, βασικό, δεν έχω αγοράσει. Οι αγαπημένες μου είναι οι κυρίες Ζατέλη και Κακούρη.

    Καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τρελλαίνομαι για τις παλιές καλές γοτθικές νουβέλες (radcliffe, beckford, lefanu, e.bronte - ναι είναι και αυτή, και αμέτρητα άλλα) αλλά το Αββαείο είναι πραγματικά όλα τα λεφτά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Bronte έχω διαβάσει. Τους τρεις πρώτους όχι αν και λέω να το ψάξω λίγο το θέμα . . .
    Καλημέρα!β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Bronte έχω διαβάσει. Τους τρεις πρώτους όχι αν και λέω να το ψάξω λίγο το θέμα . . .
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή